• Anasayfa
  • ENGLISH
  • FRANÇAISE
HealthFlex
×
  • Kurumsal
    • İYAD Hakkında
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Mevzuat
      • Tüzük
      • Online Üyelik Yönergesi
      • Tanıtıcı Kimlik Kartları Yönergesi
    • İYAD Logosu
    • Üyelik Görselleri
  • İktisadi İşletme
  • İYAD Haber Ajansı
  • İletişim
  • Yayıncı Paneli
    • Giriş
    • Kayıt Başvurusu

İYAD’dan gizli reklam uyarısı

Temmuz 1, 2011İYAD

(Anadolu Ajansı) İnternet Yayıncıları Derneği Genel Sekreteri Kudret Ulu, Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım sitelerinin radyo ve televizyonlarda sıkça konu edilerek, gizli reklamlarının yapıldığını bildirdi.

Ulu, yaptığı yazılı açıklamada, Facebook, Twitter, Youtube ve Google gibi markalaşmış ve ticari gelir elde eden sitelerin isimlerinin doğrudan izleyiciyle paylaşılması suretiyle gizli reklam desteği aldıklarını savundu.

Reklam Kurulu’nun programlarda gizli reklam bulunduğunu tespit etmesi gerektiğini belirten Ulu, ”4077 Sayılı Tüketicilerin Korunması Kanunu gereği cezai işlem yapılmasına karar vermesi gerekli. Radyo Televizyon Üst Kurulu da kendi denetim elemanları aracılığıyla söz konusu yayınların incelenmesini isteyebilir” ifadelerini kullandı.

Ulu ayrıca, benzeri gizli reklamların Radyo ve Televizyon Kuruluşları Reklam Yayın İlkeleri ve Usulleri ile Reklam Gelirleri Üst Kurul Paylarının Ödenmesi Hakkında Yönetmelik’in 11. maddesinde, ürün veya hizmetlerin programlarda reklam amacı taşıyan şekilde, fakat reklam olduğu açıkça belirtilmeden sunulmasının gizli reklam olarak tanımlandığını ve yasaklandığını belirtti.

-”FRANSA’DA YASAKLANDI”-

Birçok radyo ve televizyon yapımcısı ve sunucusunun farkında olmadan bu tür sitelerin reklamını yaptığını savunan Ulu, şunları kaydetti:

”Çünkü Türkiye’de henüz internet sitelerinin markalaşarak yüksek cirolar yapabildiği gerçeği henüz kafalarımızda yer etmiş değil. Bu konuyla ilgili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunmaya hazırlanıyoruz. Amacımız benzer alanlarda yayın yapan birçok yerli paylaşım sitesini, Facebook ve Twitter gibi markalar karşısında korumak.”

Fransa’da hükümet tarafından alınan bir kararla ülke dahilinde yayın yapan radyo ve televizyonlarda, haber içeriği ile doğrudan ilintili olmadığı müddetçe Facebook ve Twitter kelimelerinin yasaklandığını hatırlatan Ulu, bu kararın, çok sayıda sosyal ağın var olduğu sanal dünyada Facebook gibi oluşumlara avantaj sağlamasının önüne geçtiğini ve benzer bir kararın Türkiye’de de alınması gerektiğini kaydetti.

Son Yazılar

  • RTÜK denetimi Youtube’u kapsıyor mu?
  • Genel Kurul Çağrısı
  • İnternet yayınlarına RTÜK denetimi geliyor
  • Basın Akademisi’ne ilgi giderek artıyor
  • Genel Kurul Çağrısı

Kategoriler

  • Gündem
  • İYAD

Kurulduğu günden itibaren internet yasaklarına karşı geliştirdiği söylemleri ve internet yayıncıları ile yerel medya çalışanlarının haklı taleplerini gündeme getiren İYAD, Türkiye’nin saygın basın meslek kuruluşları arasındaki yerini almıştır.

iyad@iyad.org.tr

Duyuru ve Haberler

  • RTÜK denetimi Youtube’u kapsıyor mu? Ağu 2

    RTÜK’ün internetten yayın yapan kanallar üzerinde ciddi bir denetim kurmasının ardından Youtube’un bu denetime tabii olup olmadığı merak konusu oldu. Yönetmeliğe göre...

  • Genel Kurul Çağrısı Eyl 24

    İnternet Yayıncıları Derneği Olağanüstü Genel Kurulu 9 Ekim 2018 günü saat 12.00’de Hıdırbali Mh. Alican Cad. No:1 Yenişehir adresindeki dernek merkezinde aşağıdaki...

  • İnternet yayınlarına RTÜK denetimi geliyor Ağu 20

    2019 seçimlerine giderken hükümet, internet üzerinden yapılan televizyon ve radyo yayınları için geniş bir sansür uygulamasına hazırlanıyor. Meclis’e sunulan torba yasa tasarısındaki...