• Anasayfa
  • ENGLISH
  • FRANÇAISE
HealthFlex
×
  • Kurumsal
    • İYAD Hakkında
      • Sıkça Sorulan Sorular
    • Mevzuat
      • Tüzük
      • Online Üyelik Yönergesi
      • Tanıtıcı Kimlik Kartları Yönergesi
    • İYAD Logosu
    • Üyelik Görselleri
  • İktisadi İşletme
  • İYAD Haber Ajansı
  • İletişim
  • Yayıncı Paneli
    • Giriş
    • Kayıt Başvurusu

TÜRKİYE HABERİ İNTERNETTEN ALIYOR

Eylül 7, 2011Gündem

İnternet kullanıcısı olanların yüzde 70’e yakını internetten düzenli olarak güncel haberleri takip ediyor.
IAB Türkiye adına Ipsos KMG ve Gemius’un yürüttüğü IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması verilerine göre, Türkiye’de internet kullanıcısı 21 milyon kişinin yüzde 69’u (14.6 milyon birey) haberi internetten takip ediyor.

Eylül 2011 verilerine göre haber sitelerini ziyaret eden 14.6 milyon kişi bu sitelerde 4.4 milyar sayfa gösterimi yapmış. Bu rakam Eylül ayında kaydedilen toplam sayfa gösterim sayısının yüzde 42’sine denk düşüyor. Kullanıcı bu sitelerde toplam 70 milyon saat zaman geçirmiş.

Haber sitelerinin demografik profilleri incelendiğinde, bu siteleri ziyaret eden bireylerin internet nüfusuna paralel özelliklere sahip olduğu görülüyor. Örneğin, genel Internet nüfusunda da olduğu gibi haber sitelerine girenlerin yaklaşık üçte ikisini 15-34 yaş arası bireyler oluşturuyor.

Haberin devamı ↓
reklam

Ancak, haber sitelerine giren bireylerin davranışlarına bakıldığında kullanıcı sayısı, sayfa görüntüleme ve sitede geçirilen süre dağılımı farklılık içeriyor. Özellikle bazı yaş gruplarının sayfa gösterimi ve geçirilen süre temelinde öne çıktığı göze çarpıyor.

GENÇLER ‘BAKIP ÇIKIYOR’
Haber sitelerine girip sadece ana başlıklara göz atıp çıkma alışkanlığı 25 yaş altı grupta, yani gençlerde bir trend oluşturmuş durumda. Haber sitelerine giren kullanıcıların yüzde 45’ini oluşturan 25 yaş altı bireylerin bu sitelerde yaptıkları sayfa gösterim sayısı sitelerde yapılan toplam sayfa gösterimlerinin yüzde 27’sini oluşturuyor. Haber sitelerinde geçirilen toplam sürenin yüzde 19’u gençler tarafından gerçekleştiriliyor.

35 yaş ve üstü kitle ise haber sitelerine giren bireylerin yüzde 28’ini oluşturuyor ve haber sitelerine 25-34 yaş grubundan daha fazla zaman ayırıyor. Sayfa gösterimlerinin yüzde 36’sı bu yaş grubundan geliyor.

Internet kullanıcılarında görülen kadın erkek dağılımı haber sitelerini takip eden bireyler arasında da benzer şekilde seyrediyor. Haber sitelerini ziyaret edenlerin yarısından çoğunu genel ortalamada da olduğu gibi erkekler oluşturuyor. Haber sitelerindeki sayfa gösterimlerin yüzde 69’u ve toplam sürenin yüzde 68’i erkekler tarafından oluşturuluyor.

ntvmsnbc

Son Yazılar

  • RTÜK denetimi Youtube’u kapsıyor mu?
  • Genel Kurul Çağrısı
  • İnternet yayınlarına RTÜK denetimi geliyor
  • Basın Akademisi’ne ilgi giderek artıyor
  • Genel Kurul Çağrısı

Kategoriler

  • Gündem
  • İYAD

Kurulduğu günden itibaren internet yasaklarına karşı geliştirdiği söylemleri ve internet yayıncıları ile yerel medya çalışanlarının haklı taleplerini gündeme getiren İYAD, Türkiye’nin saygın basın meslek kuruluşları arasındaki yerini almıştır.

iyad@iyad.org.tr

Duyuru ve Haberler

  • RTÜK denetimi Youtube’u kapsıyor mu? Ağu 2

    RTÜK’ün internetten yayın yapan kanallar üzerinde ciddi bir denetim kurmasının ardından Youtube’un bu denetime tabii olup olmadığı merak konusu oldu. Yönetmeliğe göre...

  • Genel Kurul Çağrısı Eyl 24

    İnternet Yayıncıları Derneği Olağanüstü Genel Kurulu 9 Ekim 2018 günü saat 12.00’de Hıdırbali Mh. Alican Cad. No:1 Yenişehir adresindeki dernek merkezinde aşağıdaki...

  • İnternet yayınlarına RTÜK denetimi geliyor Ağu 20

    2019 seçimlerine giderken hükümet, internet üzerinden yapılan televizyon ve radyo yayınları için geniş bir sansür uygulamasına hazırlanıyor. Meclis’e sunulan torba yasa tasarısındaki...